Deklaracja dostępności
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Nowej Soli zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.mzgkns.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niektóre teksty i dokumenty nie są sformatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności. Występują dokumenty w postaci zeskanowanych plików PDF niedostępnych cyfrowo oraz wzory wniosków, druków, które mogą stwarzać problemy z poprawnym odczytem przez programy. Nie wszystkie filmy dostępne na stronie posiadają transkrypcję.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agnieszka Zagajewska, agnieszka.zagajewska@mzgkns.pl. +48684785114
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Główna Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Nowej Soli znajduje się przy ul. Konstruktorów
2 w Nowej Soli.
Siedziba główna Spółki, w której znajdują się biura oraz obsługiwani są Klienci znajduje się w budynku łatwo dostępnym i widocznym, ponieważ jest zlokalizowana przy ulicy. Dojazd do budynku po wjechaniu na teren obiektu jest prosty a parkingi są oznaczone. Parking dla Klientów znajduje się po prawej stronie od bramy wjazdowej, która w godzinach pracy jest otwarta, równolegle do wejścia głównego. Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych jest oznaczone i znajduje się na wprost wejścia głównego. Na drodze od bramy wjazdowej do miejsca parkingowego oraz wejścia głównego do budynku nie występują przeszkody poziome. Do budynku prowadzi jedno wejście główne. Drzwi wejściowe są przesuwane. Po przekroczeniu drzwi Klient znajduje się w szerokim przedsionku, z którego przechodzi do holu budynku. Między przedsionkiem a holem znajduje się przegroda w postaci drzwi skrzydłowych. W drzwiach nie ma progu. Na drzwiach głównych do siedziby umieszczony jest dzwonek, wywołujący koordynatora ds. dostępności dla osób potrzebujących wsparcia w dostaniu się do środka budynku i załatwieniu spraw. Budynek posiada dwie kondygnacje. W budynku nie ma windy, nie ma też żadnych rozwiązań technicznych wspomagających dostanie się na wyższą kondygnację. Biuro Obsługi Klienta znajduje się w holu na parterze. Klient wszystkie sprawy załatwia na najniższym poziomie bez konieczności pokonywania barier pionowych w postaci schodów. W holu w Biurze Obsługi Klienta brak barier poziomych dla Klientów. W celu dostania się do pomieszczeń pracowników oraz toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych) lub wejścia na poziom drugi budynku należy przejść przez przegrodę w postaci drzwi skrzydłowych otwieranych za pomocą karty dostępu lub przez pracownika Biura Obsługi Klienta. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze na końcu korytarza na wprost wejścia głównego. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Po lewej stronie przy wejściu do holu znajduje się tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń. Nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Wszystkie informacje głosowe, są przekazywane przez koordynatora dostępności lub pracowników Biura Obsługi Klienta. W budynku znajduje się pętla indukcyjna. Spółka posiada podpisaną Umowę na usługę Videotłumacza, która pozwala na załatwianie spraw z Klientami w PJM na miejscu w siedzibie. Usługa jest bezpłatna i nie ma konieczności wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848